BALIABIDEAK:
Baliabideak
zerbait lortzeko, kasu honetan txangoko helburuak, bitartekoa izan daitekeen
ahalbide edota tresnak dira. Baliabideak hezkuntza arloan aztertzean hauek
hezkuntzaren kalitatearekin erlazionatuta daudela ikusi daiteke, kasu gehienetan
gero eta baliabide hobeak izatean gero eta hezkuntza hobea lortzen baita.
Horrela ba,
kontakizun hau aztertzeko baliabideak hiru multzotan sailkatuko ditut:
pertsonalak, materialak eta funtzionalak:
Pertsonalak:
Baliabide pertsonalak heziketa posible egiten dutenak dira. Alde batetik
gurasoak eta guraso-elkartea ditugu, hauek txangoa burutzeko baimena eman,
proposamenak egin edota honekin erlazionatutako erabakiak hartzen dituztelako.
Bestetik hezkuntza zentroko langileak ditugu. Zuzendariak proiektua onartzeko
ardura dauka. Irakasle taldeak eta hauetako kide bakoitzak proiektua martxan
jartzen laguntzeko eta hau gauzatzen denean bere ikasle taldearen arduraduna
izateko erantzukizuna dauka, eta honi aurre egiteko kapaza dela ziurtatzeko
kontuan izan behar diren faktoreak bere formakuntza, esperientzia, motibazioa
eta inplikazioa dira. Ikasleak ere kontuan hartu behar dira, azken finean
ekintza honen protagonistak baitira. Azkenik, ekintza hau posible egiten duten
eskolatik kanpoko profesionalak ditugu, kasu honetan garraioko txoferra eta
akuarioko eta kutxaespazioko langileak direlarik.
Materialak:
Baliabide materialak ekintza burutzen den espazioa zehazten dutenak dira.
Txango honetako espazioa zehazteko bertako ekintzak kontuan izan behar dira. Lehenengo
eta behin Gernika-Lumo herri bizkaitarretik irten ginen, Donostia hiriburu
gipuzkoarrera joateko. Bertan, akuarioa, kutxaespazioa eta La Concha hondartza
bisitatu genituen. Azkenik, Gernikara bueltatu ginen. Aipatzekoa da espazio
guzti hauetara heltzeko erabilitako garraioa ikastetxeak kontratatutako autobus
bat izan zela.
Funtzionalak:
Baliabide mota hau diruak, denborak eta prestakuntzak osatzen dute. Irteera hau
gauzatzeko dirua gurasoen eta eskolaren eskutik irten zen eta garraioa,
ekintzak eta bertako profesionalak ordaintzeko erabili zen. Denborari
dagokionez hau diruaren kontzeptuarekin lotuta dago, irakasleen edota
profesionalen denbora ordaindu egin behar baita. Azkenik, prestakuntza aurreko
bi kontzeptuekin lotzen da, honek denbora eta dirua (eta beste hainbat
kontzeptu, adibidez ordutegia, egutegia edota lanaldia) kudeatzen baititu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina