Baliabideak,
helburuak lortzeko elementuek osatzen dutela esan genezake. Hauengandik hasten
da garatzen eskolako ekintza hezitailea.
Hiru atal
desberdinetan sailkatzen dira. Batetik baliabide
pertsonalak, ekintza noren ardurapean egongo den adieraziko duena, non
hemen, ezinbestekoak diren ikasle eta irakasle (kasu honetan bi, gela
bakoitzeko bana), hauek baitira protagonistak. Irakasleen lana batez ere dena
ondo zihoala kontrolatzea zen. Gure arduradun izatea eta arazoren bat egonez
gero arduratzea. Hauez gain hurrengo eguneko plangintza egin daitekeela
ikustea, etab. Ekintzak gurekin egiten zituzten, hau da, ez ziren beraien kontura
ibiltzen. Eta ez zuten formakuntza berezirik, irakasle hutsak ziren,
monitoretzako titulorik gabe esate baterako. Ikasleon aldetik, irteeran ez
genuen lan berezirik egin, hori bai, egiten genituen ekintza, irteera eta jolas
guztiak, talde handitan ziren eta betiko klasekoekin egon beharrean nahastuta
egoten ginen. Gure arteko harremanak hasieran zertxobait hotzak izan arren,
egunak joan egunak etorri estutu egin ziren eta erosoago sentitzen ginen.
Honez gain,
gurasoak ere parte hartzen dute irteeran, hasteko hauen baimenik gabe ikaslerik
etorriko ez zelako. Gurasoak hasierako batzarrean egongo dira presente, baita
irteerako egunean haurrak agurtzeko unean. Hauez gain, Espejoko aterpetxeko
nagusi edo arduraduna, non gure irakaleak uneoro zeuden honekin kontaktuan
edozein gauza izan eta jantokiko zerbitzariak, hauek zirelako gure gosari,
bazkari eta afariko arduradunak. Eta bidairako autobusa erabili genuenez,
autobuseko gidariak ere bere papera izan zuen, Espejora eraman eta ekartzeko
behar izan genuena.
Baliabide materialak eskola edo
kasu honetan aterpetxeko espazioa zehaztuko dutenak izango dira. Hauen artean,
aterpetxea bera (lo egiteko lekua), jolasteko gela, patioa eta jantokia sartuko
nituzke gehien bat (honen barruan, logeletako litera, patioko porteriak,
jantokiko mahai eta ahulkiak…). Garraioa ere hemen sartu dezaket, Espejora
etortzeko ikastolak autobus bat jarri zuelako.
Azkenik, baliabide funtzionaletan dirua, denbora
eta prestakuntza sartzen dira, hauek baldintzatzen baitute beste baliabide biak
egonkorrak izatea. Hasteko egonaldi hau gauzatu ahal izateko, gure gurasoek
diru kopuru bat ordaindu behar izan zuten, bertakoei langileei ordaintzeko,
estantzia ordaintzeko, etab.
Denborari
lotuta, egonaldian zehar, goizetik esnatu gosaldu eta aterpetxetik kanpora
irtetzen ginen ekintzaren bat egitera. Normalean bazkaltzeko bueltatzen ginen,
eta arratsaldean bertan aterpetxean jolasak egiten (eguraldi txarra egonez
gero) eta bestela herria ezagutzera joaten ginen. Baina egun baten, gaztelura
bisita egin genuen egunean, egun osorako joan ginen kanpora, eta kanpoan
bazkaldu genuen.
Eta nola ez
hauen prestakuntza. Ikastolaz aparteko ordutegi batean zeuden gure bi tutoreak.
Eguneko 24 orduak igarotzen zituzten gurekin, lanean soilik ikastolako orduak
sartzen dituztenean. Beraz hauen lanaldia irteeretan zertxobait gehixeago
luzatzen da.
Aterpetxeari
ematen genion erabilera dela eta, logelak lo egiteko eta jangela jateko
erabiltzen genuen, argi dago. Baina jolas gelari bi erabilera ematen genizkion.
Eguraldi txarra egon ezkero, bertan jolasteko, guk etxetik ekarritako jokuekin
edota bestela, nohizean behin egiten genituen batzarrak gauzatzeko gela ere
bazen.
Argi dago baliabide
hauen lotura, hau da, baliabideak zenbat eta hobeagoak izan (prestakuntza
hobea, denbora gehiago eta diru kantitate handiagoa), hezkuntza hobea izango
dela esan beharrik ez dago.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina